اعطای جایزه‌ی نقدی برای توسعه‌ی ابزارهای ایمپلنت دیابت

27 اکتبر 2016- یک جایزه‌ی مالی از طرف موسسه‌ی ملی بیماریهای دیابت، دستگاه گوارش و کلیه به گروهی از محققان در دانشگاه میشیگان اعطاء گردید.

هدف محققان دانشگاه میشیگان جلوگیری از واکنش بدن به جسم خارجی (FBR) است که هنگام قرار گرفتن ابزارهایی نظیر: ست تزریق، پمپ‌های قابل اتصال به پوست(patch pumps) یا سنسور‌های گلوکز در بدن رخ می دهد.

FBR بر کنترل بیماری برخی از افراد مبتلا به دیابت که سلامت آنها به ادامه‌ی درمان با انسولین بستگی دارد، تأثیر می‌گذارد. FBR نتیجه‌ی تشکیل بافت فیبروتیک در اطراف ابزار کاشته شده در بدن (ایمپلنت) است که موجب کاهش خون رسانی به آن منطقه می‌شود و با وقوع این واکنش، ایمپلنت باید از بدن خارج شود.

موسسه‌ی ملی بیماریهای دیابت، گوارشی و کلیوی که بخشی از موسسه‌ی ملی بهداشت آمریکا است یک جایزه‌ی نقدی به دکتر Zhiqiang Cao  از کالج مهندسی ایالتی وین اعطاء کرد.

تیم دکتر Caoدر حال تحقیق بر روی فرمول منحصر به فرد از ماده ای هستند که می توان سطح  اکثر ابزارهای قابل کاشت را با آن پوشش داد تا از واکنش FBRجلوگیری کرده یا شدت آنرا کاهش دهد.

پرفسور Guangzhaoرئیس بخش مهندسی شیمی و علوم مواد در کالج ایالتی وین می گوید: دکتر Zhiqiang  از میان تعداد کمی از محققان جوان که واجد دریافت این جایزه‌ی ارزشمند بودند، به دلیل خلاقیت و نوآوری استثنایی او در تحقیقات پیشنهاد شده اش، انتخاب گردید، ما انتظار داریم تحقیقات دکتر Caoتأثیر عمیقی بر تحقیقات دیابت در سالهای آتی بر جا گذارد.

 دکتر Caoمی گوید: ما مکانیسم بروز FBRرا برای ست‌های تزریق قابل کاشت، شناسایی خواهیم نمود و سپس فرمولی را برای ماده ای که بتواند از واکنش بدن به جسم خارجی جلوگیری کند، خواهیم یافت.

این کار به بیماران کمک خواهد کرد به طور طبیعی انسولین مورد نیاز خود را جذب کرده و مدیریت دیابت خود را بهبود بخشند و احتمال بروز مشکلاتی که منجر به خارج کردن دستگاه از بدن می شود را کاهش می‌دهد. نتیجه‌ی کار تیم دکتر Caoزمان عملکرد ست تزریق، پمپ‌های پچ و سنسورهای گلوکز را افزایش خواهد داد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/News/2016/oct/us-funding-awarded-to-focus-on-extending-implanted-diabetes-devices-93036889.html